Niniejszy regulamin określa warunki świadczenia usługi doradztwa w zakresie doboru i zakupu IMPREZY.
Sprawdź koniecznie również:
Warunki UczestnictwaOgólne warunki ubezpieczenia Polityka prywatności i CookiesKlauzula informacyjna
Ważne InformacjeTurystyczny fundusz gwarancyjnyProcedura realizacji praw osób fizycznychWarunki Programu Poleceń ST: Skarbonka
AGENT TURYSTYCZNY lub ADMINISTRATOR – należy przez to rozumieć Student Travel sp. z o.o. s.k. z siedzibą w Lublinie będącego agentem turystycznym w rozumieniu Ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2361 ze zm.) oraz administratorem serwisu internetowego i aplikacji mobilnej www.st.pl.
2. BOK (Biuro Obsługi Klienta) – właściwa dla danego ORGANIZATORA jednostka świadcząca usługi doradztwa w zakresie wyboru i dokonywania czynności formalnych związanych z rezerwacją IMPREZY, udzielenia informacji związanych z realizacją IMPREZY oraz prowadzenia postępowania reklamacyjnego. W sprawach z zakresu funkcjonowania SERWISU właściwym do podejmowania działań dotyczących kontaktu z UŻYTKOWNIKIEM lub PODRÓŻNYM jest BOK Student.travel.pl Sp. z o.o. spółka komandytowa. W pozostałym zakresie (w szczególności dotyczącym realizacji IMPREZY) właściwym jest BOK właściwe dla danego ORGANIZATORA. Godziny pracy oraz dane kontaktowe do poszczególnych BOK są każdorazowo podane w SERWISIE.
3. IMPREZA (impreza turystyczna) - należy przez to rozumieć połączenie co najmniej dwóch różnych rodzajów usług turystycznych na potrzeby tej samej podróży lub wakacji.
4. ORGANIZATOR - przedsiębiorca turystyczny, który tworzy i sprzedaje lub oferuje do sprzedaży imprezy turystyczne, bezpośrednio lub za pośrednictwem innego przedsiębiorcy turystycznego lub wspólnie z innym przedsiębiorcą turystycznym, lub też przedsiębiorcą turystycznym, który przekazuje dane podróżnego innemu przedsiębiorcy turystycznemu zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 2 lit. e ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz.U. z 2017 poz. 2361 ze zm.), z którym Student.travel.pl Sp. z o.o, spółka komandytowa współpracuje w charakterze agenta turystycznego .
5. PANEL KLIENTA - część SERWISU w której UŻYTKOWNIK lub PODRÓŻNY może edytować swoje dane oraz zarządzać REZERWACJĄ.
6. PŁATNOŚĆ - płatność realizowana za pośrednictwem systemów płatniczych podmiotów zewnętrznych specjalizujących się w obsłudze płatności elektronicznych, których zadaniem jest inicjacja procesu zapłaty w systemie informatycznym banku i/lub operatora karty płatniczej UŻYTKOWNIKA bądź PODRÓŻNEGO, weryfikacja realizacji płatności i przesłanie jej potwierdzenia lub odrzucenia do SYSTEMU REZERWACJI.
7. REGULAMIN - niniejszy Regulamin Serwisu Internetowego określający zasady świadczenia usług i funkcjonowania SERWISU w zakresie wyboru i zakupu IMPREZY.
8. REZERWACJA – usługa posiadająca unikalny numer, tworzona w SYSTEMIE REZERWACJI na podstawie kryteriów wyboru IMPREZY oraz danych osobowych podanych przez UŻYTKOWNIKA w ZAMÓWIENIU, mogąca łączyć się z jednoczesnym uiszczeniem zapłaty. Numer REZERWACJI jest tworzony na potrzeby ORGANIZATORA IMPREZY i nie jest tożsamy z numerem rezerwacji w szczególności w zakresie usług świadczonych w ramach IMPREZY przez przewoźnika lotniczego, autobusowego, hotelu i tym podobnych.
9. SERWIS (serwis internetowy) - grupa powiązanych ze sobą stron internetowych. Strony internetowe mogą zawierać treści informacyjne, formularze, przyciski i aplikacje. Serwis Internetowy może zapamiętywać informacje pochodzące z przeglądarki internetowej w celu dostosowania treści do preferencji i upodobań użytkownika sieci internetowej, w tym w sposób określony w Polityce Prywatności. Jednym z komponentów SERWISU jest SYSTEM REZERWACJI oraz PANEL KLIENTA.
10. SYSTEM REZERWACJI - internetowy system rezerwacji IMPREZ udostępniony UŻYTKOWNIKOWI w SERWISIE, umożliwiający wyszukanie IMPREZ o zadanych parametrach i w żądanych terminach.
11. PODRÓŻNY – osoba, która za pośrednictwem SERWISU nabyła udział w IMPREZIE. PODRÓŻNYM może być zarówno UŻYTKOWNIK po dokonaniu zakupu IMPREZY jak i osoba na rzecz której UŻYTKOWNIK nabył udział w IMPREZIE, chyba że co innego wynika z warunków umowy ORGANIZATORA.
12. UMOWA – umowa udziału w imprezie turystycznej, której sposób, warunki zawarcia oraz realizacji regulują każdorazowo właściwe dla danego ORGANIZATORA postanowienia ogólnych warunków umowy. Katalog warunków umowy obowiązujących u ORGANIZATORÓW IMPREZ udostępnianych do nabycia w SERWISIE stanowi załącznik nr 1 do REGULAMINU i zostaje każdorazowo przedłożony do zapoznania i akceptacji przed złożeniem REZERWACJI.
13. UŻYTKOWNIK - osoba uzyskująca dostęp do SYSTEMU REZERWACJI za pośrednictwem SERWISU.
14. ZAMÓWIENIE - ogół danych, przekazanych przez UŻYTKOWNIKA za pośrednictwem SYSTEMU REZERWACJI w celu złożenia REZERWACJI.
1. Administratorem SERWISU www.st.pl jest Sp. z o.o, Sp.k. z siedzibą w Lublinie.
2. Każdy UŻYTKOWNIK z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z SERWISU, zobowiązany jest do przestrzegania REGULAMINU. Akceptując warunki REGULAMINU UŻYTKOWNIK potwierdza zapoznanie się z jego treścią i wyraża zgodę na realizację usług w zgodzie z zasadami przewidzianymi w REGULAMINIE.
3. Warunkiem korzystania z SERWISU jest zapoznaje się i akceptacja postanowień zawartych w treści REGULAMINU.
4. Prawidłowe korzystanie z SERWISU poprzedza złożenie oświadczenia o zapoznaniu się i akceptacji postanowień REGULAMINU oraz Polityki Prywatności, przez zaznaczenie odpowiedniego pola wyboru opcji.
5. UŻYTKOWNIK oraz PODRÓŻNY jest uprawniony do nieodpłatnego korzystania, powielania oraz udostępniania treści REGULAMINU, z zastrzeżeniem wykorzystania komercyjnego.
6. Materiały udostępnione w treści SERWISU (w tym graficzne, znaki towarowe lub inne informacje), stanowią przedmiot autorskich praw majątkowych oraz praw własności przemysłowej ADMINISTRATORA lub ORGANIZATORÓW i podlegają ochronie prawnej.
7. W ramach funkcjonowania SERWISU zakazane jest dostarczanie przez UŻYTKOWNIKA lub PODRÓŻNEGO treści bezprawnych, w tym w szczególności dokonywania rezerwacji na nieprawidłowe lub nieistniejące dane, posługiwanie się danymi osób trzecich bez ich zgody, dokonywanie rezerwacji przez osoby, które nie ukończyły 18. roku życia, umieszczania treści w jakiejkolwiek formie mogących godzić w dobra prawne innych osób lub ich grup. W takim przypadku ADMINISTRATOR zastrzega sobie prawo do podjęcia wszelkich niezbędnych działań (z uwzględnieniem usunięcia rezerwacji lub wystąpienia na drogę sądową) służących zapobiegnięciu naruszeniom.
8. Przez uprawnienia UŻYTKOWNIKA określone w dalszej części REGULAMINU należy również rozumieć uprawnienia PODRÓŻNEGO.
1. W celu prawidłowego korzystania z SERWISU za pośrednictwem strony internetowej www.student.travel.pl wymagane jest:
a) Posiadanie połączenia z siecią internetową o przepustowości min. 512 kb/s (rekomendowana przepustowość dostępnego Internetu dla płynnego wczytywania się paneli graficznych oraz treści interaktywnych wynosi 1 mb/s).
b) Korzystanie z przeglądarki internetowej posiadającej aktualne stabilne wydanie, w szczególności:
● Google Chrome – wersja min. 75,03,
● Mozilla Firefox – wersja min. 67.00,
● Internet Explorer – wersja min. 11.00 ,
● Microsoft Edge – wersja min. 45.00,
● Safari – wersja min. 12.0,
2. Dla optymalnego korzystania z SERWISU rekomendowane jest posiadanie również aktualnej wersji oprogramowania Adobe Flash w wersji min. 32.00.
3. W celu prawidłowego funkcjonowania APLIKACJI MOBILNEJ rekomendowane jest posiadanie dostępu do sieci internetowej za pomocą urządzenia mobilnego wyposażonego w oprogramowanie:
● W przypadku systemu Android i pochodnych – min. wersja 6.0 Marshamllow,
● W przypadku systemu iOS – min. wersja 6.0
4. ADMINISTRATOR nie odpowiada za błędy oraz wady wynikające z przyczyn technicznych leżących po stronie UŻYTKOWNIKA lub PODRÓŻNEGO.
W ramach SERWISU istnieje możliwość nabycia określonych imprez turystycznych realizowanych przez organizatorów turystyki działających na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Sprzedaż IMPREZY przez www.st.pl Sp. z o.o, spółka komandytowa z siedzibą w Lublinie. działającą jako agent turystycznych w rozumieniu ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2361 ze zm.) dokonuje się na podstawie łączącej ORGANIZATORA oraz www.st.pl Sp. z o.o, spóła komandytowa umowy agencyjnej.
3. Wykaz dostępnych do nabycia IMPREZ znajduje się na stronie SERWISU oraz w PANELU KLIENTA.
4. W celu zakupu IMPREZY wymagane jest utworzenie nowego konta klienta w SERWISIE oraz podanie wymaganych danych osobowych. W momencie prawidłowego zakończenia procedury tworzenia konta osoba korzystająca z SERWISU staje się UŻYTKOWNIKIEM.
5. Nabycie imprezy turystycznej wymaga dokonania REZERWACJI przez UŻYTKOWNIKA za pośrednictwem serwisu obejmującego dane osobowe przekazane w ZAMÓWIENIU oraz uiszczenia płatności.
6. Szczegółowe informacje dotyczące procesu rezerwacji znajdują się w SERWISIE w zakładce „REZERWACJA KROK PO KROKU”.
7. Każdorazowa IMPREZA realizowana jest na podstawie warunków umowy obowiązujących u danego ORGANIZATORA. UŻYTKOWNIK przed dokonaniem REZERWACJI otrzymuje do zapoznania się i akceptacji całość dokumentacji niezbędnej do prawidłowego korzystania z zakupionych IMPREZ.
8. Po dokonaniu płatności z tytułu złożonej REZERWACJI, UŻYTKOWNIK uzyskuje status PODRÓŻNEGO.
1. UŻYTKOWNIK ma możliwość wybrania następujących form płatności:
a) Płatność odroczona
b) Przelew tradycyjny
c) Płatność natychmiastowa w postaci szybkiego przelewu online lub karta kredytową / płatniczą.
2. Płatność natychmiastowa jest realizowana za pośrednictwem operatora PayU.
3. Płatność za pomocą karty kredytowej lub karty płatniczej (debetowa) jest możliwa w odniesieniu m.in. do kart VISA, Mastercard, American Express lub innych instrumentów umożliwiających dokonanie płatności poprzez obciążenie rachunku UŻYTKOWNIKA. Skorzystanie z tej formy płatności zobowiązuje UŻYTKOWNIKA do uzupełnienia właściwego okna danych zawierającego informacje dotyczące wskazanej karty
4. W przypadku płatności w formie szybkiego przelewu lub karty płatniczej informacja o dokonaniu płatności zostanie przekazana UŻYTKOWNIKOWI w sposób ustalony przez operatora płatności. W pozostałych przypadkach ADMINISTRATOR powiadomi niezwłocznie UŻYTKOWNIKA o otrzymaniu zapłaty.
5. Ceny IMPREZ zamieszczonych w SERWISIE są cenami brutto i obejmują podatek od towarów i usług (VAT).
6. Cena za IMPREZĘ powinna być uiszczona w terminach przewidzianych w Ogólnych Warunkach Umowy danego ORGANIZATORA lub wskazanych w treści umowy o udział w imprezie turystycznej.
7. UŻYTKOWNIK zobowiązuje się do przestrzegania terminów płatności bez wezwania ze strony ORGANIZATORA lub AGENTA TURYSTYCZNEGO.
8. Rezygnacja z zawartej UMOWY wymaga oświadczenia UŻYTKOWNIKA. Oświadczenie należy wysłać za pośrednictwem poczty e-mail lub przez PANEL KLIENTA do BOK ADMINISTRATORA lub pisemnie bezpośrednio do BOK danego ORGANIZATORA. Rezygnacja możliwa jest również poprzez złożenie oświadczenia osobiście w BOK danego ORGANIZATORA.
9. UŻYTKOWNIK może opcjonalnie dokupić ubezpieczenie od kosztów rezygnacji (obejmujące także koszty wcześniejszego powrotu z IMPREZY) zapewniane przez ubezpieczyciela. Warunki ubezpieczenia są dostępne w SERWISIE.
1. ORGANIZATOR nie gwarantuje, że do momentu prawidłowego zakończenia procesu zakładania REZERWACJI, ilość dostępnych miejsc nie ulegnie zmianie.
2. ORGANIZATOR nie ponosi odpowiedzialności, w szczególności za:
a. przerwy lub zakłócenia w działaniu sieci Internet UŻYTKOWNIKA, będących następstwem okoliczności niezależnych od ORGANIZATORA,
b. wprowadzenie przez UŻYTKOWNIKA w REZERWACJI nieprawidłowych danych osobowych UCZESTNIKÓW;
c. dokonany przez UŻYTKOWNIKA wybór IMPREZY, jak również za spełnienie przez niego lub UCZESTNIKÓW warunków do skorzystania z wybranej IMPREZY, w tym spełnienia warunków formalnych, wizowych, zdrowotnych celem odbycia podróży, będące następstwem okoliczności niezależnych od ORGANIZATORA.
3. Realizację ochrona danych osobowych, polityki prywatności i cookies określa dokument Polityka Prywatności dostępny w SERWISIE.
4. Wszelkie dane podawane przez UŻYTKOWNIKA w procesie składania ZAMÓWIENIA w SYSTEMIE REZERWACJI przesyłane są za pomocą bezpiecznego protokołu SSL, szyfrowanego co najmniej 256-bitowymkluczem. Wszystkie dane osobowe podawane w trakcie składania ZAMÓWIENIA są zabezpieczone przed dostępem niepowołanych osób.
1. Każdy PODRÓŻNY i UŻYTKOWNIK może zwrócić się z żądaniem reklamacyjnym do www.st.pl Sp. z o.o, spółka komandytowa
2. Z uwagi na charakter prowadzonej działalności www.st.pl Sp. z o.o. spółka komandytowa rozpatruje reklamacje dotyczące w szczególności:
a) Jakości oraz standardów świadczonych usług za pośrednictwem SERWISU,
b) Funkcjonowania SYSTEMU REZERWACJI,
c) Obsługi klienta związanej z funkcjonowaniem SERWISU oraz nabywaniem IMPREZ,
d) Problemów technicznych na etapie REZERWACJI lub zakupu IMPREZY,
e) Płatności dokonanych za pośrednictwem SERWISU,
f) Błędów wynikających z informacji umieszczonych w SERWISIE
3. Reklamacje dotyczące realizacji IMPREZY nabytej za pośrednictwem www.st.pll Sp. z o.o, spóła komandytowa powinny być kierowane bezpośrednio do ORGANIZATORA. Niezależnie od powyższego reklamacje obejmujące realizację IMPREZY, przesłane do www.st.pl Sp. z o.o, spóła komandytowa uważa się za złożone ORGNIZATOROWI. Reklamacje, o których mowa w zdaniu poprzednim zostaną niezwłocznie przesłane właściwemu ORGANIZATOROWI wraz z informacją o przekazaniu osobie składającej.
4. Żądanie reklamacyjne może być złożone:
a) Za pośrednictwem formularza znajdującego się w SERWISIE,
b) Mailowo na adres BOK bok@student.travel.pl
c) Pisemnie na adres Zuchów 2/34, 20-047 Lublin
d) Osobiście w siedzibie www.st.pl Sp. z o.o, spóła komandytowa
5. Reklamacja powinna zawierać:
a) Imię i nazwisko osoby składającej,
b) Adres do korespondencji (tradycyjny lub elektroniczny - w zależności od decyzji składającego),
c) Opcjonalnie dla celów szybszego kontaktu numer telefonu,
d) Numer rezerwacji, imprezy, płatności lub inne oznaczenie umożliwiające identyfikacje reklamowanego zdarzenia,
e) Przedmiot reklamacji wraz z uzasadnieniem,
f) Żądanie podjęcia przez www.st.pl Sp. z o.o, spóła komandytowa określonego działania. W przypadku żądania pieniężnego wskazanie określonej sumy,
g) Załączniki w postaci dokumentów, jeżeli są w posiadaniu składającego reklamację.
6. Po złożeniu reklamacji www.st.pl Sp. z o.o, spóła komandytowa powiadomi składającego o przyjęciu reklamacji do rozpoznania oraz podejmie niezbędne czynności zmierzające do niezwłocznego rozpatrzenia. Stanowisko www.st.pl Sp. z o.o, spóła komandytowa zostanie przekazane składającemu wraz z uzasadnieniem nie później niż 30 dni od daty wpływu reklamacji.
1. Obcokrajowcy, nieposiadający polskiego obywatelstwa, zobowiązani są do dopełnienia formalności wizowych we własnym zakresie. Informacje na temat procesu wizowania dla obcokrajowców można uzyskać w ambasadach i konsulatach.
2. Mając na uwadze prawidłowe przeprowadzenie procesu zawarcia REZERWACJI oraz realizacji umowy o udział w IMPREZIE, UŻYTKOWNIK powinien pozostawać w bieżącym kontakcie z ORGANIZATOREM przynajmniej przez jeden podany w ZAMÓWIENIU kanał komunikacji (telefon, adres e-mail).
3. W przypadku konieczności kontaktu z UŻYTKOWNIKIEM w sprawach dotyczących prawidłowej realizacji UMOWY, ORGANIZATOR lub AGENT TURYSTYCZNY podejmie co najmniej dwie próby kontaktu podjęte w odstępie 24 godzin jednym z kanałów komunikacji (telefon, poczta e-mail). W przypadku nieudanego kontaktu z przyczyn leżących po stronie UŻYTKOWNIKA, powyższe podmioty nie ponoszą odpowiedzialności za nieprawidłowości w realizacji UMOWY.
4. Koszt połączenia z BOK zależy od cennika operatora telekomunikacyjnego, z którego usług korzysta UŻYTKOWNIK. Zaleca się sprawdzenie przez UŻYTKOWNIKA cennika operatora telekomunikacyjnego z którego usług korzysta przed nawiązaniem połączenia z BOK.
1. ADMINISTRATOR nie gwarantuje, że do momentu prawidłowego zakończenia procesu zakładania REZERWACJI, ilość dostępnych miejsc nie ulegnie zmianie.
2. ADMINISTRATOR nie ponosi odpowiedzialności, w szczególności za:
a) przerwy lub zakłócenia w działaniu sieci Internet UŻYTKOWNIKA, będących następstwem okoliczności niezależnych od ADMINISTRATORA,
b) wprowadzenie przez UŻYTKOWNIKA w REZERWACJI nieprawidłowych danych osobowych,
c) dokonany przez UŻYTKOWNIKA wybór IMPREZY, jak również za spełnienie przez niego lub osób na rzecz, których jest nabywana IMPREZA warunków do skorzystania z wybranej IMPREZY, w tym spełnienia warunków formalnych, wizowych, zdrowotnych celem odbycia podróży,
3. Realizację ochrony danych osobowych, polityki prywatności i cookies określa dokument Polityka Prywatności dostępny w SERWISIE.
4. Wszelkie dane podawane przez UŻYTKOWNIKA w procesie składania ZAMÓWIENIA w SYSTEMIE REZERWACJI przesyłane są za pomocą bezpiecznego protokołu SSL, szyfrowanego co najmniej 256-bitowymkluczem. Wszystkie dane osobowe podawane w trakcie składania ZAMÓWIENIA są zabezpieczone przed dostępem niepowołanych osób.
5. W przypadku niezgodności treści warunków umowy IMPREZY oraz niniejszego REGULAMINU zastosowanie mają warunki umowy obowiązujące u ORGANIZATORA danej IMPREZY.
1. Wszelkie spory związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną przez SYSTEM REZERWACJI rozpatrywane będą przez sąd powszechny, rzeczowo i miejscowo właściwy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2. ADMINISTRATOR zastrzega prawo do zmiany treści niniejszego REGULAMINU. Zmiany REGULAMINU dokonywane będą poprzez każdorazowe powiadomienie UŻYTKOWNIKÓW za pośrednictwem środków komunikacji na odległość (e-mail) oraz publikację treści REGULAMINU w SERWISIE. W stosunku do umów zawartych przed wejściem w życie nowych zapisów, zastosowanie mają postanowienia niniejszego REGULAMINU.
3. ADMINISTRATOR informuje UŻYTKOWNIKÓW o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W celu prowadzenia postępowania reklamacyjnego UŻYTKOWNIK może wystąpić do podmiotów uprawnionych do prowadzenia postępowania pozasądowego. W szczególności jest to rzecznik praw konsumenta oraz Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej. Szczegółowa lista podmiotów, o których mowa w niniejszym ustępie jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
4. REGULAMIN wchodzi w życie z dniem 19.08.2019