Logo
Logo Logo
Cover foto

FAQ - Najczęściej zadawane pytania

👍 Nasza wiarygodność

Działamy od 2005 roku i dzisiaj, dzięki temu doświadczeniu jesteśmy największym biurem studenckim w Polsce! Tylko w same wakacje 2018 pojechało z nami ponad 19 tysięcy osób. O naszej pozycji na rynku świadczy także nasza wysoka gwarancja ubezpieczeniowa turystyczna wynosząca 1 680 000 PLN.
Oczywiście. W 2010 roku uzyskaliśmy wpis do Rejestru Organizatorów i Pośredników Turystycznych i rozpoczęliśmy organizację własnych wyjazdów. Na początku 2012 roku otrzymaliśmy certyfikat Polskiej Izby Turystyki. Posiadamy wpis do Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych. Oprócz tego, posiadamy wszystkie niezbędne dokumenty prawne, potrzebne do organizacji wyjazdów. Wszystkie je znajdziecie na naszej stronie w dziale Pozwolenia.
Nasze Warunki Uczestnictwa dostępne są w pierwszym kroku rezerwacji. Zapoznanie się z nimi i ich akceptacja to obowiązkowy krok przy składaniu rezerwacji. Oprócz tego możesz oczywiście przeczytać je tutaj: https://st.pl/warunki-uczestnictwa

Jeżeli chcesz skorzystać z naszej oferty i wybrać się z podróż życia, musisz podać nam swoje dane osobowe. Poniżej znajdziesz wszystkie informacje dotyczące ich przetwarzania.

 

Kto jest  administratorem Twoich danych osobowych

 

Administrator to osoba lub instytucja, która decyduje o tym czy i kiedy będzie przetwarzała dane osobowe z uwagi na rodzaj swojej działalności, dzięki czemu może wykonywać swoją pracę. My, jako studenckie biuro podróży, potrzebujemy dostępu do Twoich danych aby umożliwić Ci zakup wymarzonej wycieczki, dlatego to Student Travel Sp. z o.o. jest Administratorem Twoich danych osobowych. 

 

Z kim się możesz skontaktować, żeby uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu Twoich danych osobowych

 

Administrator wyznaczył specjalną osobę – Inspektora Ochrony Danych, który udzieli Ci szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych. Aby się z nim skontaktować napisz na adres e-mail: iod@pcat.pl lub wyślij list na adres: ul. Zuchów 2/34, 20-047 Lublin. Więcej informacji uzyskasz na naszej stronie internetowej: https://student.travel.pl/ - w zakładce „Ważne Informacje”. 

 

Jakie są cele i podstawy przetwarzania danych osobowych

 

Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe w celu:

 

  • realizacji wybranej przez Ciebie imprezy turystycznej, tj. umożliwienia Ci zakupu biletu, zapewnienia noclegu, uzyskania ubezpieczenia (na podstawie art. 6 ust 1 lit. b RODO);
  • rozpatrywania reklamacji (na podstawie art. 6 ust 1 lit. b RODO);
  • dochodzenia ewentualnych roszczeń (na podstawie art. 6 ust 1 lit. f RODO);
  • reklamowania i informowania o naszej działalności na Facebooku, o ile wyrazisz na to zgodę, tj. dokonasz subskrypcji funpage poprzez kliknięcie ikony „Lubię to” lub „Obserwuj” (na podstawie art. 6 ust. 1. lit. a RODO);
  • wysyłki newslettera drogą elektroniczną, o ile wyrazisz na to zgodę (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
  • publikacji na profilu Facebook oraz stronie internetowej zdjęć z organizowanych przez nas imprez turystycznych, na których może być utrwalony Twój wizerunek jako element tła lub zbiorowości (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  • realizacji przepisów podatkowych i o rachunkowości (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
  • w celach statystycznych (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO). 

 

Komu możemy udostępnić Twoje dane 

 

Abyśmy mogli realizować swoje zadania, Twoje dane osobowe możemy przekazywać podmiotom odpowiadającym za konkretne etapy wybranej przez Ciebie imprezy turystycznej, tj.: przewoźnikom (liniom lotniczym lub autokarowym), hotelom, pilotom wycieczek, firmom ubezpieczeniowym, a także podmiotom wspierającym procesy księgowe i prawne oraz podmiotom świadczącym usługi IT, w tym hostingu.  

W zależności od wybranej przez Ciebie imprezy turystycznej możemy przekazywać Twoje dane poza Europejski Obszar Gospodarczy.

 

Przez jaki czas będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe

 

Twoje dane osobowe będziemy przechowywać:

 

  • przez czas, w którym przepisy prawa nakazują nam przechowywać Twoje dane osobowe;
  • przez czas, w którym możemy ponieść konsekwencje prawne nienależytego wykonania lub niewykonania naszych zadań oraz obowiązków;
  • do czasu skutecznego złożenia sprzeciwu lub ustania uzasadnionego interesu prawnego w przetwarzaniu Twoich danych;
  • do czasu, kiedy nie zostanie cofnięta udzielona przez Ciebie zgoda.

 

Czy musisz nam podać swoje dane osobowe

 

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne aby skorzystać z naszych usług i wykupić wycieczkę. 

 

Jakie przysługują Ci prawa 

 

Ponieważ przetwarzamy Twoje dane osobowe masz prawo do:

 

  • dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  • sprostowania danych jeśli są błędne, uzupełnienia danych jeśli zauważysz, że są niekompletne;
  • ograniczenia przetwarzania danych np. jeżeli zauważysz, że Twoje dane osobowe są nieprawidłowe, do czasu sprawdzenia ich prawidłowości – na okres pozwalający nam to sprawdzić;
  • usunięcia danych np.: kiedy cofniesz swoją zgodę na ich przetwarzanie (przy czym cofnięcie nie ma wpływu na zgodność przetwarzania z obowiązującym prawem, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem) lub kiedy Twoje dane nie będą już potrzebne do celu, dla którego zostały zebrane;
  • sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych w przypadkach, gdy masz do tego prawo (np. kiedy uznasz, że opublikowane przez nas zdjęcie z imprezy turystycznej przedstawia Twój wizerunek w sposób inny, niż jako element tła lub zbiorowości).

 

Prawo wniesienia skargi

 

Jeśli uznasz, że przetwarzamy Twoje dane osobowe niezgodnie z przepisami prawa, możesz wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji

 

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane przez nas automatycznie, w tym poprzez profilowanie. 

🌎 Oferta Student Travel

- Jeśli chodzi o lato to stawiamy głównie na Europę. Hiszpania, Francja, Grecja, Bułgaria, ale także Albania i Czarnogóra to również kraje, które odwiedzamy. Wszystkie te miejsca znajdziesz tutaj. Najczęściej jeździmy autokarem, jednak osoby, które wolą opcję samolotem też znajdą coś dla siebie. Niezależnie czy ktoś preferuje aktywny wypoczynek, czy plażowanie, dodatkowe atrakcje na pewno nie pozwolą na nudę.

- Zimą wybieramy miejsca, które gwarantują śnieg i dobre warunki do uprawiania sportów. Cześć z nich to znane i lubiane kurorty (Livigno, Pra Loup, Val di Sol), jednak mamy także mniej popularne, np. Pra Loup, które według nas są godne uwagi. Oprócz wyjazdów typowo SKI/SNB proponujemy również oferty typu City Break do najpiękniejszych miejscówek w Europie.

- Wysyłamy nasze grupy w egzotyczne kierunki, takie jak Tajlandia, Filipiny, USA czy też Meksyk. Wyjazdy te są organizowane nieregularnie - tworzone w specjalnych okresach typu późna jesień, wiosna.
- Autokarem. W lecie są to przede wszystkim oferty pobytowe. Szczególnie polecamy je osobom, które lubią wyjazdy typu słońce + plaża. W zimie to oferty SKI/SNB, czyli dla wszystkich miłośników białego szaleństwa.

- City Break. To krótkie wyjazdy weekendowe do europejskich miast, które trzeba zobaczyć!

- Zwiedzanie . Jeżeli lubisz odkrywać nowe miejsca, ale i trochę mniej chillować, to idealne rozwiązanie dla Ciebie.

- Samolotem. Oferty pobytowe dla tych, którzy gorzej znoszą podróż autokarem.

- Egzotyka. Wypady do miejsc które, do tej pory były głównie podziwiane w TV!
Student Travel specjalizuje się w realizacji wyjazdów autokarowych (ponad 80% wszystkich organizowanych wyjazdów), a dzięki współpracy z największymi przewoźnikami w kraju możliwy jest komfortowy dojazd z większości miasta w Polsce. Oferujemy przejazdy autokarami w najwyższym standardzie z bezprzewodowym Internetem na pokładzie.

🔓 Zniżki, przywileje i ograniczenia

Przysługuje ci zniżka, niezależnie od szkoły do której uczęszczasz - wybierz opcję Student/Maturzysta.
Ważna legitymacja studencka, niezależnie czy są to studia doktoranckie, czy magisterskie. Jeżeli natomiast dopiero co dostałeś się na studia i nie masz jeszcze legitymacji to wystarczy jak zabierzesz ze sobą na wyjazd dokument potwierdzający przyjęcie na studia. Zniżka obowiązuje również dla osób uczęszczających do studium policealnego.
Nasza grupa docelowa to osoby w wieku 18-30 lat, także jeżeli niedawno skończyłeś studia, możesz oczywiście z nami jechać. Ważne jest dla nas, by na naszych imprezach byli ludzie, którzy lubią studencką atmosferę i dobrze się czują wśród młodych i pełnych pasji ludzi, ponieważ właśnie takie osoby z nami jeżdżą.

Natomiast warunkiem koniecznym jest skończone 18 lat.
Tak. Podczas wypełniania formularza rezerwacji student nie posiadający PESELU musi wprowadzić swój kod identyfikacyjny (kod będzie potrzebny przy logowaniu do Panelu Klienta). Kod składa się z 7 cyfr. Pierwsze 6 mówi o dacie urodzenia (RRMMDD), ostatnia o płci (K=0, M=1). Np. Romeo (urodzony 23-02-1985, mężczyzna M=1) wpisze 8502231, a Julia (13-09-1990, K=0) wpisze 9009130.
Jeżeli niewiele brakuje Ci do ukończenia 18 lat, możesz z nami jechać jedynie z opiekunem, który ma ukończone 18 lat. W takim przypadku:

- rodzice składają rezerwację na swoje dane, - po wpłaceniu zaliczki wyślij mailem na bok@student.travel.pl (lub wpisz przez Panel Klienta) Twoje dane do zmiany w rezerwacji, rodzice wypełniają oświadczenie, w którym wskazują osobę, która będzie opiekunem (przykładowe oświadczenie możesz dostać mailem od Biura Obsługi Klienta).
LATO

Bagaż główny: 1 sztuka: torba / walizka. Maksymalne wymiary, czyli wysokość + długość + szerokość nie mogą przekraczać 160 cm. Maksymalna waga 25 kg.

Bagaż podręczny: 1 sztuka: plecak / miękka torba. Maksymalna waga 7 kg

ZIMA:

Bagaż główny: Torba / miękka walizka (za możliwość wzięcia walizki typu "skorupa" dopłata) - Maksymalne wymiary, czyli wysokość + długość + szerokość nie mogą przekraczać 145 cm (do 20 kg)

Sprzęt: 1 para nart / 1 snowboard - z wiązaniami, oddzielnie buty SKI/SNB, oddzielnie kask

Bagaż podręczny: Plecak / miękka torba (do 7 kg)

Szczegółowe informacje, dopłaty za nadbagaż itp. znajdziecie przy ofertach w zakładce "Praktyczne informacje", prosimy o zapoznanie się z nimi. Pamiętajcie! Te wszystkie ograniczenia są dla Waszego komfortu jazdy. W dużym stopniu od tego zależy w jakich warunkach i jak szybko dotrzemy na miejsce.

🚘 Podróż - autokary i samoloty

Jeżeli jedziecie z jednego miasta i jesteście w tej samej grupie znajomych, przydzielimy Wam miejsca możliwie jak najbliżej. Jeżeli jednak na wyjazd jedziecie innymi autokarami z różnych miast, nie jesteśmy w stanie tego zagwarantować.
Potwierdzone godziny i miejsca wsiadania prześlemy mailem w Komunikacie Wyjazdowym na około 3 dni przed wyjazdem.
Na około 3 dni przed wyjazdem wyślemy Ci mailem w Komunikacie Wyjazdowym adres hotelu, godzinę zakwaterowania oraz numer telefonu do pilota.
Na większości naszych lotów odprawiasz się bezbiletowo. Na 3 dni przed wylotem prześlemy Ci mailem Komunikat Wyjazdowy, w którym podamy godzinę lotu i lotnisko docelowe. Z tymi informacjami i ważnym dowodem osobistym lub paszportem wystarczy zgłosić się do odpowiedniej bramki na lotnisku.

💵 Umowa i płatności

Powyżej 30 dni do wyjazdu:
- zaliczkę należy wpłacić w ciągu 2 dni od złożenia rezerwacji,
- pozostałą kwotę na 30 dni przed wyjazdem.
Poniżej 30 dni do wyjazdu:
- całą kwotę należy płacić podczas rezerwacji i dokonać płatności opcjami przelewów błyskawicznych (PayU)
W Panelu klienta wybierz zakładkę “Rozliczenie” i preferowany rodzaj płatności. Następnie postępuj zgodnie z instrukcjami. Metody płatności:

- PayU - płatność księgowana jest automatycznie (bez prowizji).
- Przelew tradycyjny - płatność księgowana do 5 dni (prowizja 20 zł - link do płatności generowany w Panalu Klienta jednorazowo dla każdej transakcji).

Brak wpłaty W przypadku braku terminowej płatności rezerwacja zostanie anulowana. Ponowna rezerwacja tego samego wyjazdu nie będzie możliwa. W celu przywrócenia / zmiany rezerwacji prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta Pamiętaj: jeśli pominiesz jakiś krok płatności lub skopiujesz numer konta do przelewu tradycyjnego płatność nie zostanie zaksięgowana.
Tak. Zgodnie z Ustawą o usługach turystycznych (Artykuł 14, punkt 3), każdy klient biura turystycznego biorący udział w imprezie turystycznej organizowanej przez touroperatora musi posiadać ubezpieczenie KL i NNW. Ubezpieczenie to jest poza ceną podstawową i jest obowiązkowe.
Jeżeli popełniłeś błąd albo chcesz coś zmienić w rezerwacji skontaktuj się z nami, a zaktualizujemy Twoje dane.
Wszystkie świadczenia, za które płatność jest określona w € realizuje się w trakcie wyjazdu, bezpośrednio do naszej kadry. Nie ma konieczności przeliczania walut. Prosimy byście mieli przygotowane wyliczone kwoty ze sobą w autokarze.
Faktury VAT wystawiamy po zakończonym wyjeździe. Jeżeli chcesz otrzymać fakturę, napisz po powrocie na maila: bok@student.travel.pl podając pełne dane płatnika faktury VAT oraz specjalne uwagi dotyczące jej treści. Jeżeli chcesz otrzymać wersję papierową faktury, podaj również adres do wysyłki.

🛶 Na wyjeździe

Charakterystycznym punktem naszych wyjazdów jest nasz program, a przede wszystkim imprezy tematyczne. W czasie każdego turnusu proponujemy aktywności, w czasie których dzieje się naprawdę dużo. Zawsze staramy się, by nasi uczestnicy nie nudzili się na wyjazdach oraz, by każdy z Was znalazł taką formę rozrywki jaka mu odpowiada najbardziej. Jednak nic nie jest obowiązkowe! To od Ciebie zależy, czy chcesz brać w nich udział. Nikogo nie zmuszamy do żadnej z proponowanych aktywności, ale oczywiście szczerze zachęcamy!
Na 90 % naszych wyjazdów paszport nie jest konieczny. Wystarczy dowód osobisty. Jeżeli natomiast na jakąś imprezę jest on wymagany to zawsze jest to uwzględnione w ofercie.
Bardzo Was zachęcamy do wyrobienia takiej karty! Wszyscy nasi uczestnicy są ubezpieczeni w AXA także Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego nie jest konieczna, jednak naprawdę warto. Wyrobienie tej karty jest bezpłatne i zajmuje nie dłużej niż 15 minut, a przynosi bardzo dużo profitów. Wniosek o jej wypełnienie oraz szczegółowe informacje znajdziecie tutaj: https://www.ekuz.nfz.gov.pl/wypoczynek/wniosek-o-wydanie-ekuz