Logo
Logo Logo
Cover foto

FAQ - Najczęściej zadawane pytania

Kto może z nami jechać

Każdy! Wystarczy, że mieścisz się w przedziale wiekowym 18-35 lat. Ważne jest dla nas, by na naszych imprezach byli ludzie, którzy lubią luźną atmosferę i dobrze się czują wśród młodych i pełnych pasji ludzi, ponieważ właśnie takie osoby z nami jeżdżą.

Jeżeli w danym roku kalendarzowym ukończysz 18 lat to możesz z nami jechać jedynie z opiekunem, który ma ukończone 18 lat. W takim przypadku po założeniu i opłaceniu zaliczką rezerwacji otrzymasz mailem od Biura Obsługi Klienta oświadczenie, które będą musieli podpisać Twoi rodzice, a także opiekun, który będzie na wyjeździe. Podpisane oświadczenia należy zeskanować i przesłać na maila Biura Obsługi Klienta.
Nasze wyjazdy przeznaczone są dla osób w wieku 18-35 lat, także jak najbardziej możesz się wybrać z nami na wyjazd.
Przysługuje ci zniżka, niezależnie od szkoły do której uczęszczasz - niezbędne jest posiadanie ważnej legitymacji uprawniającej do zniżki. W takim przypadku przy zakładaniu rezerwacji wybierz opcję, że jesteś Studentem.

Zniżki, Skarbonka

Ważna legitymacja uczniowska studencka, niezależnie czy są to studia licencjackie, magisterskie czy doktoranckie. Jeżeli natomiast dopiero co dostałeś się na studia i nie masz jeszcze legitymacji to wystarczy, że zabierzesz ze sobą na wyjazd dokument potwierdzający przyjęcie na studia. Zniżka przysługuje również osobom uczęszczającym do studium policealnego.
Skarbonka to system poleceń, w którym uczestnicy programu zdobywają wirtualne środki za polecenia wyjazdów znajomym, którzy z ich indywidualnych reflinków rezerwują wyjazdy na stronie ST.
Dodatkowo Biuro organizuje czasowe promocje, podczas których udostępnia kody rabatowe pozwalające obniżyć cenę rezerwacji. W celu uzyskania kodu zachęcamy do śledzenia naszych mediów społecznościowych - Facebooka i Instagrama.
Zgodnie z regulaminem rezerwację możesz opłacić środkami ze Skarbonki w momencie kiedy jest ona opłacona zaliczką. W takim przypadku prosimy o kliknięcie symbolu świnki w prawym górnym rogu na naszej stronie, a następnie wejście w zakładkę Doładuj. W tym miejscu możesz doładować wybraną kwotą rezerwację swoją lub swoich znajomych. W przypadku gdy do wyjazdu pozostało mniej niż 30 dni skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

🌎 Oferta ST.pl

- Autokarem - w lecie są to przede wszystkim oferty pobytowe. Szczególnie polecamy je osobom, które lubią wyjazdy typu słońce + plaża + impreza.

- City Break - to krótkie wyjazdy weekendowe do europejskich miast, które trzeba zobaczyć!

- Zwiedzanie - czyli nasz TRIPY - idealne rozwiązanie dla osób, które lubią odkrywać nowe miejsca i chcą w krótkim czasie zobaczyć jak najwiecej.

- Samolotem - oferty pobytowe dla tych, którzy preferują ten sposób podróżowania.

- Egzotyka - podróże pozwalające na odkrycie dalszych zakątków świata.

📋 Umowa i płatności

Rezerwacja jest niezwykle prosta, wystarczy że klikniesz w przycisk “sprawdź terminy” na stronie wybranej oferty oraz wybierzesz dogodny termin, a następnie klikniesz w przycisk ,,Rezerwuj”. Następnie należy wypełnić formularz: zaznaczyć dla ilu osób będzie rezerwacja, wybrać rodzaj zakwaterowania i z jakiego miasta będzie wyjazd/wylot.
Powyżej 30 dni do wyjazdu:
- zaliczkę należy wpłacić w ciągu 72 godzin od złożenia rezerwacji,
- pozostałą kwotę na 30 dni przed wyjazdem.
Poniżej 30 dni do wyjazdu:
- całą kwotę należy płacić podczas rezerwacji i dokonać płatności opcjami przelewów błyskawicznych (PayU)

Na niektórych wyjazdach wymagana jest opłata dewizowa. Jest ona płatna jest w panelu klienta pomiędzy 30 a 3 dniem przed rozpoczęciem wyjazdu. Nie ma możliwości uiszczenia opłaty u pilota wycieczki.
Zaliczkę lub pełną kwotę (w zależności od tego ile dni pozostało do wyjazdu) można opłacić przy zakładaniu rezerwacji zaznaczając wybraną metodę płatności.

W celu późniejszej opłaty za rezerwację należy w Panelu klienta wybrać zakładkę “Rozliczenie” i preferowany rodzaj płatności. Następnie postępuj zgodnie z instrukcjami.

Metody płatności:
- Szybki przelew online
- Przelew tradycyjny - płatność księgowana do 5 dni
- Płacę później

W przypadku braku terminowej płatności rezerwacja zostanie anulowana.
Tak. Zgodnie z Ustawą o usługach turystycznych (Artykuł 14, punkt 3), każdy klient biura turystycznego biorący udział w imprezie turystycznej organizowanej przez touroperatora musi posiadać ubezpieczenie KL i NNW. Ubezpieczenie to jest poza ceną podstawową i jest obowiązkowe.
Jeżeli popełniłeś błąd albo chcesz coś zmienić w rezerwacji skontaktuj się z nami, a zaktualizujemy Twoje dane.
Opłaty za wycieczki fakultatywne, za które płatność jest określona w € realizuje się w trakcie wyjazdu, bezpośrednio do naszej kadry. Nie ma konieczności przeliczania walut. Prosimy byście mieli przygotowane wyliczone kwoty ze sobą w autokarze.
Faktury VAT wystawiamy po zakończonym wyjeździe. Jeżeli chcesz otrzymać fakturę, napisz po powrocie na maila: bok@st.pl podając pełne dane płatnika faktury VAT oraz specjalne uwagi dotyczące jej treści. Jeżeli chcesz otrzymać wersję papierową faktury, podaj również adres do wysyłki.
Zgodnie z Warunkami Uczestnictwa - każda rezygnacja wiąże się z potrąceniem kosztów rezygnacji, które są obliczane indywidualnie dla każdej rezerwacji w oparciu o faktycznie poniesione przez biuro koszty. Jednak wszyscy klienci ST, którzy zarezerwowali wyjazdy zagraniczne są ubezpieczeni od kosztów rezygnacji. Jeżeli ich rezygnacja jest spowodowana przez czynnik, który jest ujęty w Warunkach Ubezpieczenia to taka osoba może się ubiegać się u naszego ubezpieczyciela WIENER o zwrot 100% wpłaconych środków.
Opłata dewizowa jest to opłata, ekwiwalent za realizację programu. Przede wszystkim za opłaty drogowe, klimatyczne i parkingowe, a także obsługę przewodnika i płatne wjazdy do miast.
Opłatę dewizową należy opłacić w systemie w terminie od 30 do 3 dni przed rozpoczęciem wyjazdu.
Wyjazd możemy potwierdzić nie później niż na:
- 20 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej ponad 6 dni,
- 7 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej 2-6 dni,
- 48 godzin przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej krócej niż 2 dni
Zgodnie z Warunkami Uczestnictwa każdy wyjazd biuro może odwołać:
Ze względu na niewystarczającą liczbę osób nie później niż na:
- 20 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej ponad 6 dni,
- 7 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej 2-6 dni,
- 48 godzin przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej krócej niż 2 dni
Ze względu na brak możliwości zrealizowania wyjazdu z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności niezwłocznie przed rozpoczęciem imprezy turystycznej (np. związanych z obostrzeniami COVID).
Bardzo Was zachęcamy do wyrobienia takiej karty! Wszyscy nasi uczestnicy są ubezpieczeni w WIENER także Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego nie jest konieczna, jednak naprawdę warto. Wyrobienie tej karty jest bezpłatne i zajmuje nie dłużej niż 15 minut, a przynosi bardzo dużo profitów. Wniosek o jej wypełnienie oraz szczegółowe informacje znajdziecie tutaj: https://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/nasze-zdrowie-w-ue/leczenie-w-krajach-unii-europejskiej-i-efta/jak-wyrobic-karte-ekuz/uzyskaj-ekuz-poczta-elektroniczna/

🚘 Podróż - autokary i samoloty

Jeżeli macie wspólną rezerwację lub przypisani jesteście do tej samej grupy znajomych i jedziecie z jednego miasta przydzielimy Wam miejsca możliwie jak najbliżej. Jeżeli jednak na wyjazd jedziecie innymi autokarami z różnych miast, nie jesteśmy w stanie tego zagwarantować.
Potwierdzone godziny i miejsca wsiadania prześlemy mailem w Komunikacie Wyjazdowym na około 3 dni przed wyjazdem.
Na około 3 dni przed wyjazdem wyślemy Ci mailem w Komunikacie Wyjazdowym adres hotelu, godzinę zakwaterowania oraz numer telefonu do pilota.
Na większości naszych lotów odprawiasz się bezbiletowo. Na 3 dni przed wylotem prześlemy Ci mailem Komunikat Wyjazdowy, w którym podamy godzinę lotu i lotnisko docelowe. Z tymi informacjami i ważnym dowodem osobistym lub paszportem wystarczy zgłosić się do odpowiedniej bramki na lotnisku.
LATO

Bagaż główny: 1 sztuka: torba / walizka. Maksymalne wymiary, czyli wysokość + długość + szerokość nie mogą przekraczać 160 cm. Maksymalna waga 25 kg.

Bagaż podręczny: 1 sztuka: plecak / miękka torba. Maksymalna waga 7 kg

ZIMA:

Bagaż główny: Torba / miękka walizka (za możliwość wzięcia walizki typu "skorupa" dopłata) - Maksymalne wymiary, czyli wysokość + długość + szerokość nie mogą przekraczać 145 cm (do 20 kg)

Sprzęt: 1 para nart / 1 snowboard - z wiązaniami, oddzielnie buty SKI/SNB, oddzielnie kask

Bagaż podręczny: Plecak / miękka torba (do 7 kg)

Pamiętajcie! Te wszystkie ograniczenia są dla Waszego komfortu jazdy. W dużym stopniu od tego zależy w jakich warunkach i jak szybko dotrzemy na miejsce.
Student Travel specjalizuje się w realizacji wyjazdów autokarowych (ponad 80% wszystkich organizowanych wyjazdów), a dzięki współpracy z największymi przewoźnikami w kraju możliwy jest komfortowy dojazd. Oferujemy przejazdy autokarami w najwyższym standardzie.

Zakwaterowanie

Jeżeli jedziesz na wyjazd sam i chcesz zostać dokwaterowany do innych uczestników to przy zakładaniu rezerwacji zaznacz opcję “Zgadzam się na dokwaterowanie kogoś do mojego pokoju”. W takim przypadku zakwaterujemy Cię z innymi uczestnikami wyjazdu, a Ty nie będziesz musiał opłacać wolnego miejsca w pokoju.
Pomimo tego, że zakładasz rezerwację później niż Twoi znajomi to będziemy mogli Cię z nimi zakwaterować w miarę dostępności wolnych pokoi. W takim przypadku prosimy o założenie rezerwacji w opcji dokwaterowanie i kontakt z Biurem Obsługi Klienta w celu połączenia rezerwacji i otrzymania dalszych informacji.
Są to skróty informujące o rodzaju wyżywienia na wyjeździe:
BB (bed&beakfast) - samo śniadanie
HB (half board) - śniadanie i obiadokolacja
FB (full board) - śniadanie, obiad i kolacja
Jeżeli jedziecie na wyjazd ze znajomymi i chcielibyście zostać wspólnie zakwaterowani oraz siedzieć obok siebie w autokarze, to po założeniu przez wszystkich uczestników rezerwacji lub rezerwacji grupowej, należy założyć wspólną grupę znajomych w panelu klienta.

Aby to zrobić należy zalogować się do swojego panelu klienta, następnie w zakładce “rezerwacje”, klikając w daną rezerwację wybrać zakładkę “Preferencje”. Po wybraniu motywacji podróży, po przejściu dalej pojawi się zapytanie ,,Czy jadą na wyjazd Twoi znajomi”. Teraz należy albo dopisać się do istniejącej grupy albo utworzyć własną nadając jej dowolną nazwę i hasło. Jeżeli uczestnicy grupy mają indywidualne rezerwacje, to po utworzeniu grupy należy przekazać im te dane, aby mogli w podobny sposób do takiej grupy dołączyć (wybierając ją z listy i zatwierdzając hasłem).

🛶 Na wyjeździe

Charakterystycznym punktem naszych wyjazdów jest nasz program, a przede wszystkim imprezy tematyczne. W czasie każdego turnusu proponujemy aktywności, podczas których dzieje się naprawdę dużo. Zawsze staramy się, by nasi uczestnicy nie nudzili się na wyjazdach oraz by każdy z Was znalazł taką formę rozrywki, jaka mu odpowiada najbardziej. Jednak nic nie jest obowiązkowe! To od Ciebie zależy czy chcesz brać w nich udział. Nikogo nie zmuszamy do żadnej z proponowanych aktywności, ale oczywiście szczerze zachęcamy!
Zwiedzanie u nas wygląda tak, że jest to przejście z pilotem głównymi ulicami miast i wskazanie najważniejszych obiektów. Takie zwiedzanie trwa zazwyczaj około 2-3 godzin. Po zwiedzaniu z pilotem macie czas wolny, podczas którego możecie wejść do obiektów dodatkowo płatnych np. muzea. To pilot ustala swoją trasę zwiedzania. Na około 2 tygodnie przed wyjazdem piloci tworzą grupy wyjazdowe dla uczestników wyjazdu na Facebooku. Tam pilot przedstawia najważniejsze informacje odnośnie wyjazdu i wtedy będzie można pilota zapytać o dokładny plan zwiedzania :)

👍 Nasza wiarygodność

Działamy od 2005 roku i dzisiaj, dzięki temu doświadczeniu jesteśmy największym biurem studenckim w Polsce! Do tej pory wysłaliśmy na wakacje ponad 120 000 uczestników. O naszej pozycji na rynku świadczą pozytywne opinie ponad 99% z nich. Posiadamy również turystyczną gwarancję ubezpieczeniową wynoszącą w 2021 roku 383 139,00 PLN.
Oczywiście. W 2010 roku uzyskaliśmy wpis do Rejestru Organizatorów i Pośredników Turystycznych i rozpoczęliśmy organizację własnych wyjazdów. Na początku 2012 roku otrzymaliśmy certyfikat Polskiej Izby Turystyki. Posiadamy wpis do Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych. Oprócz tego posiadamy wszystkie niezbędne dokumenty prawne potrzebne do organizacji wyjazdów. Dokumenty te znajdziecie na naszej stronie w dziale Regulaminy.
Nasze Warunki Uczestnictwa dostępne są w trzecim kroku rezerwacji. Zapoznanie się z nimi i ich akceptacja to obowiązkowy krok przy składaniu rezerwacji. Oprócz tego możesz oczywiście przeczytać je tutaj: https://st.pl/warunki-uczestnictwa

Jeżeli chcesz skorzystać z naszej oferty i wybrać się z podróż życia, musisz podać nam swoje dane osobowe. Poniżej znajdziesz wszystkie informacje dotyczące ich przetwarzania.

 

Kto jest  administratorem Twoich danych osobowych

 

Administrator to osoba lub instytucja, która decyduje o tym czy i kiedy będzie przetwarzała dane osobowe z uwagi na rodzaj swojej działalności, dzięki czemu może wykonywać swoją pracę. My, jako studenckie biuro podróży, potrzebujemy dostępu do Twoich danych aby umożliwić Ci zakup wymarzonej wycieczki, dlatego to ST Sp. z o.o. Spółka komandytowa jest Administratorem Twoich danych osobowych. 

 

Z kim się możesz skontaktować, żeby uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu Twoich danych osobowych

 

Administrator wyznaczył specjalną osobę – Inspektora Ochrony Danych, który udzieli Ci szczegółowych odpowiedzi na pytania dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych. Aby się z nim skontaktować napisz na adres e-mail: iod@pcat.pl lub wyślij list na adres: ul. Zuchów 2/34, 20-047 Lublin.

 

Jakie są cele i podstawy przetwarzania danych osobowych

 

Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe w celu:

 

  • realizacji wybranej przez Ciebie imprezy turystycznej, tj. umożliwienia Ci zakupu biletu, zapewnienia noclegu, uzyskania ubezpieczenia (na podstawie art. 6 ust 1 lit. b RODO);
  • rozpatrywania reklamacji (na podstawie art. 6 ust 1 lit. b RODO);
  • dochodzenia ewentualnych roszczeń (na podstawie art. 6 ust 1 lit. f RODO);
  • reklamowania i informowania o naszej działalności na Facebooku, o ile wyrazisz na to zgodę, tj. dokonasz subskrypcji funpage poprzez kliknięcie ikony „Lubię to” lub „Obserwuj” (na podstawie art. 6 ust. 1. lit. a RODO);
  • wysyłki newslettera drogą elektroniczną, o ile wyrazisz na to zgodę (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
  • publikacji na profilu Facebook oraz stronie internetowej zdjęć z organizowanych przez nas imprez turystycznych, na których może być utrwalony Twój wizerunek jako element tła lub zbiorowości (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  • realizacji przepisów podatkowych i o rachunkowości (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
  • w celach statystycznych (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO). 

 

Komu możemy udostępnić Twoje dane 

 

Abyśmy mogli realizować swoje zadania, Twoje dane osobowe możemy przekazywać podmiotom odpowiadającym za konkretne etapy wybranej przez Ciebie imprezy turystycznej, tj.: przewoźnikom (liniom lotniczym lub autokarowym), hotelom, pilotom wycieczek, firmom ubezpieczeniowym, a także podmiotom wspierającym procesy księgowe i prawne oraz podmiotom świadczącym usługi IT, w tym hostingu.  

W zależności od wybranej przez Ciebie imprezy turystycznej możemy przekazywać Twoje dane poza Europejski Obszar Gospodarczy.

 

Przez jaki czas będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe

 

Twoje dane osobowe będziemy przechowywać:

 

  • przez czas, w którym przepisy prawa nakazują nam przechowywać Twoje dane osobowe;
  • przez czas, w którym możemy ponieść konsekwencje prawne nienależytego wykonania lub niewykonania naszych zadań oraz obowiązków;
  • do czasu skutecznego złożenia sprzeciwu lub ustania uzasadnionego interesu prawnego w przetwarzaniu Twoich danych;
  • do czasu, kiedy nie zostanie cofnięta udzielona przez Ciebie zgoda.

 

Czy musisz nam podać swoje dane osobowe

 

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne aby skorzystać z naszych usług i wykupić wycieczkę. 

 

Jakie przysługują Ci prawa 

 

Ponieważ przetwarzamy Twoje dane osobowe masz prawo do:

 

  • dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  • sprostowania danych jeśli są błędne, uzupełnienia danych jeśli zauważysz, że są niekompletne;
  • ograniczenia przetwarzania danych np. jeżeli zauważysz, że Twoje dane osobowe są nieprawidłowe, do czasu sprawdzenia ich prawidłowości – na okres pozwalający nam to sprawdzić;
  • usunięcia danych np.: kiedy cofniesz swoją zgodę na ich przetwarzanie (przy czym cofnięcie nie ma wpływu na zgodność przetwarzania z obowiązującym prawem, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem) lub kiedy Twoje dane nie będą już potrzebne do celu, dla którego zostały zebrane;
  • sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych w przypadkach, gdy masz do tego prawo (np. kiedy uznasz, że opublikowane przez nas zdjęcie z imprezy turystycznej przedstawia Twój wizerunek w sposób inny, niż jako element tła lub zbiorowości).

 

Prawo wniesienia skargi

 

Jeśli uznasz, że przetwarzamy Twoje dane osobowe niezgodnie z przepisami prawa, możesz wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji

 

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane przez nas automatycznie, w tym poprzez profilowanie. 

Ogólne Warunki Ubezpieczenia WIENER dostępne są w trzecim kroku rezerwacji. Zapoznanie się z nimi i ich akceptacja to obowiązkowy krok przy składaniu rezerwacji. Oprócz tego otrzymasz je w mailu potwierdzającym rezerwację, a także możesz przeczytać je tutaj: https://st.pl/document/1